reklama

Ako vyrobiť euro cenník?

...tak rýchlo ako sa len dá...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Bolo to až magické, keď mišpinavým prstom prechádzala po dlani. Na nechte mala ošúchaný tyrkysový lak.Šteklilo to, no držala som ako hluchý dvere. Nechcela som pokaziť veštenie,hoci som vedela, že mi nepovie nič nové. „Sčastná budes, a do roka sevýdaš a dve decka budes mať. A aj dosct penázi tu vídzim,“ hovorilazastretým hlasom, ktorý vo mne vzbudzoval dôveru a po chrbte mi kreslilzomomriavky. Vedela som, že si vymýšľa, no napriek tomu som sa chytala každéhojej slova a hľadala som súvislosti so svojím životom. Akoby som čítalaranný horoskop, ktorému neverím, no chcem, aby sa tie dobré veci z nehosplnili. Potom mi ešte cigánka predpovedala zápal pľúc, z ktorého savyliečim, zistím tak aký je život krátky a budem si ho viac vážiť.Skutočne múdra a dôvtipná žena. No predovšetkým bola veľmi vynaliezavá!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poznala som ju len takz videnia. Často sa túlala po námestí, zastavovala ľudía predpovedala im budúcnosť. Nikdy si nevypýtala peniaze len tak. Vždyponúkla protislužbu. Veštenie. Z kariet, očí, dlane a ak by ste jupozvali na kávu povedala by vám o vašej budúcnosti to, čo vyčítalaz usadeniny na dne šálky. Vyhýbala som sa jej. Bála som sa, že ma zastaví,že neodolám a otvorím dlaň a ona mi potom povie niečo, o čom budemvedieť, že to nie je pravda, no i tak tomu uverím. Je to ako s týmihoroskopmi. Nechcem im veriť, nechcem ich čítať, ale aj tak to robím. Tak somsa bála, že jej predpoveď sa pre mňa stane návyková ak sa z nej splní, čoi len najmenšia maličkosť. Včera som jej nedokázala uniknúť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sedela som na námestí na dobreukrytej lavičke a čakala som na kamarátku. Meškala – ako vždy. Bola somnervózna, pretože som ju videla ako sa obšmieta okolo. Zastavovala ľudí. Dnesmala zlý deň. Všetci ju odmietali, jeden starší pán jej dokonca vynadal, abyneobťažovala ľudí, lebo zavolá políciu. Čakala som, že sa bude brániť rovnakotemperamentne ako temperamentne vyzerá, tak ako by to mala mať v krvi. Noona len zvesila hlavu a kráčala preč. Potom ma zbadala. Tiež som malasklonenú hlavu, a keby sa dalo strčila by som si ju aj do zeme ako pštros,len aby si ma nevšimla. Bolo to ako znamenie. Obe sme boli vystrašené. Prisadlasi ku mne. Snažila sa byť veľmi milá ako šikovná obchodníčka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Usmiala sa. Chýbal jej asi každýdruhý zub. Tak ma to rozveselilo, že som sa usmiala aj ja. Bola by som sa ajhlasno rozosmiala, ale mala som pred ňou zvláštny rešpekt. Čo keby mazačarovala alebo uriekla alebo...nechcela som si ani predstavovať, čo všetko bysom mnou mohla urobiť. Ale ona sa len usmievala. Štrbavo. Trošku smrdelaa mala špinavé ruky a nechty nalakované tyrkysovým lakom, ktorý saolupoval. Vlastne ich už mala viac nenalakované ako nelakované. „Mladá pani, vyveštímvám buducnost. Z karát, z očoch, aj z dlaňoch viem veštit,“povedala zachrípnutým hlasom a stále sa usmievala. Už už som chcelapovedať, že áno, keď si k nám prisadla Zuzka. „Kde si toľko bola?“zasyčala som na ňu. „Ježiš, sorry, trochu som sa zdržala. A táto tu čochce?“ kývla smerom k cigánke. „Ona mi chce vyveštiť budúcnosť.“ Zuzka sauškrnula: „Tak budúcnosť!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cigánka sa usmievala. Neustále,pretože jej ako z neba spadli hneď dve zákazníčky. To ešte netušila nakoho natrafila. Zuzana bola vo svojom živle. „A z čoho veštíte, teta?“spýtala sa. Z karát, z očoch, aj z dlaňoch viem veštit,“zopakovala žena. „A ceny máte aké? Aby som vedela, či ma to nevyjde drahšie akou profesionálnej kartárky,“ pokračovala Zuzka. Cigánka sa zamyslela. „Zkarát a z dlaňoch za padesát a z očoch za sta, lebo tamťašie vidzim, c ose stane,“ povedala. Pozrela som na Zuzku a skoro som sarozosmiala. Ona však pokračovala. „No výborne. Nie ste drahá. Dám si vyveštiťak mi ešte ukážte váš euro cenník,“ oznámila jej úplne vážne. Videla som akocigánka stuhla. Myslela som, že sa zdvihne a bude prášiť kade ľahšie.Naozaj sa zdvihla, ale neutekala preč. Len povedala: „Za chvilocku sa vrátim.“

Ostali sme prekvapene sedieť.A čakať. Naozaj sa o chvíľočku vrátila. V rukách mala popísanýkartón zo starej škatule na topánky. Podala ho Zuzke. Obe sme prekvapenečítali.

EVRO CENIK

Z OČOCH...ZA STA

Z DLAŇOCH...PADESÁT

Z KARÁT...TIEZPADESÁT

KONZERVOVACÍKURS...300,126 Hlasno sme sa rozosmiali. Dostala nás. Tak sme jej obe natrčili dlane.Za padesát, s takým výhodným konzervovacím kurzom. No nekúp to! Tiepeniaze si zaslúžila. Za mimoriadnu vynaliezavosť a predovšetkým zanajrýchlejšie zhotovený euro cenník.

Katarína Prostredná

Katarína Prostredná

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  1x

remíza Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu